Tuesday, November 21, 2017

Malaysia Peninsular Lakes, Perak, Raban 马来西亚半岛湖泊,霹雳州属,拉般






























Malaysia Peninsular Lakes, Perak, Raban  马来西亚半岛湖泊霹雳州属

Tasek Raban is located in Lenggong, Perak and it’s about 12km from the town of Lenggong. The destination was the Raban Lake of the monster lake next to it is Chenderoh that is connected to the monster Perak river.

This would be one of great Peacock Bass fishing destination in Malaysia. The Peacock Bass fish here is said to be available in huge sizes and its nature is almost akin to that of it in its natural amazon’s habitat. Peacock bass are not fussy when it comes to presentation can be caught on many kinds of lures.

This aggressive habit of theirs makes them such a favorite amongst anglers. Bass fishing in Malaysia is becoming part of its angling culture and people are beginning to accept this.

Tasek Raban also have many other species of predator fish such as Giant Snakehead, Jungle Perch, Catfish and many more. This lake also have many fishing spots to explore,

For the convenience of visitors, Tasek Raban Resort is located in Lenggong, Perak provides air-conditioned room is ideal accommodation for your holiday travel and Hulu Perak District or the East Coast.

Located About 12km from the town of Lenggong, Tasek Raban Resort has started operating in April 2004 and is managed by the District Council Lenggong. Capture the natural beauty that always attract you to come here .

天未亮之前,我来到拉般湖等待破晓的晨曦,准备迎接日出的第一道光线。然而,只见散布在山脉顶端的云雾,把太阳也给遮住了,躲在山脉背后的太阳,也只能努力的在云后吐露光芒,微弱的光线轻撒落在湖面上,把沉睡了一夜的拉般湖也叫醒了过来,伴着从远处传来的舢板引擎声,将昨夜的宁静也给割破了,清晨。。。被掠过水面的轻舟展开了新的一天!

虽然看不到日出,但平静的湖面,绵延的山脉,流动的水云依然是清晨里最美丽的一刻,当然我也不会放弃此机会,拿起相机捉住了此刻的光景。而清晨的新鲜味道,果然是经过一夜的沉淀后,特别的清爽。多年活在钢骨水泥森林里找生活的我,早已忘了这种滋味,难得在这拉般湖畔里,找回这一种感觉。

从云层走出来的阳光,正散发着它的热量,照亮了对岸的山脉和树林,而我也跟着太阳的方向走了过去。此刻,蓝天高高正是好气候,青青的山云雾萦绕,宽阔的山湖,神秘而幽深,沿着山湖而生长的橡胶园林,在这变换的季节里添上了新装,为层层的丛林染上了金褐色的色彩,随风飘送的枯叶,更增添诗情画意,这景象让我走入丛丛 的森林中,感受这犹如秋天景色一样的国外,然而,吡哩叭啦响起的橡胶籽,告诉了我,原来这个美丽的地方,是我居住的家乡马来西亚啊

中午,艳阳的天空,把我带到拉般湖的另一端,让我看到了不一样的风景
充沛的阳光和雨水让这湖畔绽放的犹如画一般美丽的色彩,青葱翠绿的草丛,黄色的小花朵,随微风摇曳的芦苇,蓝天白云,湖光山色相互映,还有停格在岸边的舢板,都构成一幅又一幅美丽的图案。这画面让我想起了这首歌。。。青青的山倒影在淡淡绿湖上,看水色衬山光,浮云若絮天空里自在游荡,笑苍生太繁忙。。原来,美丽的大自然景色也被唱到歌曲里去了。

来到这里只想单纯的在这里度过我美好的时光,放下所有烦恼的思绪, 好好享受大自然的气息,慢慢的呼吸,慢慢的观看,不再为下一秒而匆忙。庸懒的坐在简陋的桥板上,在树下纳凉,合上双眼,哼唱着我这熟悉的歌曲。。。 蓝蓝的天空云河里,有只小白船。。。浆儿浆儿看不见,船儿也没帆。。。吹过来的风儿,也轻声跟上节拍与我合唱。

傍晚时分,只见垂钓的人儿相约了两三知己,抑或一家大小来到这湖畔消磨美丽时光,在这时刻,把鱼饵抛下湖里,和水里的鱼儿玩着斗耐力的游戏,看看谁是最后的胜利者!站在一旁的我,不敢动声色,怕惊动了鱼儿,也怕坏了别人的好事!然而,望着他们专注的神情,想必钓鱼也需要一定的技巧和耐力吧!泛光的湖面和垂钓的人儿给我留住了拉般湖入夜时份的美丽。

拉般湖是依山而形成的一座自然湖泊,孕育了无数的淡水鱼类,而这里的居民也依赖这座湖过生活。 即是以捕鱼为生,也以种植业而活,这样的生活型态延伸到今天也没改变,人民也一直安然过着简单的生活,也许这也是一种幸福。

或许,对一般人来说,这是一个陌生的地点。

然而,倘若你根据江沙(Kuala kangsar)前往玲珑市镇( Lenggong)的旧路和新路(分成两个部份),沿途就会经过这一段风光。 它是北霹雳州山城里的其中一座湖泊,景色怡人,风光明媚。

远离了城市的喧闹,我在这里找到了另一片宁静的天空。
拉般湖在山的另一边等着你的来临,有空,不防来探望它吧

Planning your Malaysia’s Lake Exploaration with Cheng Pai Voyage,
城派梦想旅游安排您的马来西亚湖泊假期,

Cheng Pai Voyage 城派梦想旅游,
Dennis Loh, +6 012-359 1886
Ice Looi, +6 012-631 7638 

Email : chengpai@gmail.com
Facebook : Cheng Pai Voyage

Wechat : chengpai60123591886 / icelooi33
Whatspp / Line : 0123591886

We Welcome The World !

No comments:

Post a Comment